CHRISTIAN VAN
VESSEM

Toni van Dam

Christian van Vessem

Doordat Techsharks 350 spellen kocht voor hun sharks werd er 175 kilo in Kenia aan plastic afval opgeruimd. Samen met de laatste opruimactie stond het totaal op 191,5 kilo.

Vanuit de gedachte dat Human "Tech" Capital dagelijks het verschil maakt binnen proces technische bedrijven ga ik graag in gesprek met (potentiële) opdrachtgevers. Ieder bedrijf heeft een eigen verhaal, en vraagt om een maatwerkoplossing voor de uitdagingen die men heeft. Graag een keer samen sparren?

HOE IS DE SAMENWERKING TUSSEN TECHSHARKS EN THE SOCIAL SELLING COMPANY ONTSTAAN?

Christian: ‘We hebben elkaar in februari 2022 leren kennen op Nyenrode. Ik volgde daar een executive sales-programma en Toni was daar als gastdocent om te spreken over social selling. Ik was meteen geïntrigeerd en besefte dat ik persoonlijk, en wij als organisatie, nog veel stappen konden zetten op het gebied van social selling. Ik vroeg Toni of hij sessies kon organiseren voor onze medewerkers. Na de zomer hebben we die sessies georganiseerd, waarbij Toni onze profielen analyseerde en advies gaf om ze te verbeteren. Dit heeft ervoor gezorgd dat een groot deel van onze medewerkers actief bezig is met het genereren van persoonlijke content. Daar zijn we heel blij mee. We zien dat deze aanpak veel waarde toevoegt aan onze organisatie. Tijdens de evaluatie van de sessies deelde Toni het spel ‘Shark Attack: The Game’. Wij vonden dit zo’n leuk initiatief dat wij dit als kerstgeschenk aan onze sharks hebben gegeven. Zo is de samenwerking ontstaan. We hebben gezamenlijk de clean-up acties georganiseerd waarmee we de wereld samen een beetje beter maken.’

PARTNERS IN CHANGE: TECHSHARKS EN KINGS
OF THE OCEAN STRIJDEN SAMEN TEGEN PLASTICVERVUILING

WIE IS CHRISTIAN VAN VESSEM?

Christian is commercieel directeur procesindustrie bij Techsharks. Waarbij hij verantwoordelijk is voor het commercieel beleid en strategie van Techsharks Procesindustrie (food, pharma, chemie en productie). Waarbij hij een sterke focus heeft op sales- en relatiemanagement.

WIE IS TONI VAN DAM?

Toni woont in Haarlem en hij is managing partner van The Social Selling Company. Hij is gefascineerd door social selling en heeft in het verleden veel organisaties geholpen met trainingen en begeleiding over hoe ze social selling effectief kunnen inzetten. Zo'n zes jaar geleden besloot hij dat het anders moest en richtte The Social Selling Company op. Waarmee zij digitale, succesvolle social selling-routines implementeren in hele organisaties.

TONI, IK BEGRIJP DAT JE DAARNAAST OOK BEZIG BENT MET EEN INITIATIEF GENAAMD ‘KINGS OF THE OCEAN’. KUN JE DAAR WAT MEER OVER VERTELLEN?

Toni: ‘Zeker. Naast mijn werkzaamheden met The Social Selling Company, ben ik ook een fervent duiker. Elk jaar als ik op vakantie ging, zag ik onderwater steeds meer plasticafval. Dat irriteerde me enorm en ik wilde daar iets aan doen. Samen met Jorrit Vlas heb ik Kings of the Ocean opgericht. We begonnen met een spel genaamd ‘Shark Attack the Game’, een kaartspel dat spelers bewust maakt van het probleem en tegelijkertijd plasticafval uit de oceaan haalt. Bij elk verkocht spel halen we een halve kilo plasticafval uit de oceaan in Kenia. Het spel is ontworpen door een getalenteerde tekenaar en we zijn er trots op hoe het eruitziet. Mensen kunnen het spel bestellen via onze website en op die manier bijdragen aan het opruimen van plasticafval.’

‘Het spel werd een succes en we merkten dat het bewustzijn over het plasticprobleem groeide door het spel te spelen. We zijn nu bezig met het uitbreiden van Kings of the Ocean buiten het spel om. We starten samenwerkingen met organisaties in Nederland en Europa, zodat zij kunnen aangeven dat er voor elk product dat zij verkopen een kilo plastic uit de oceaan wordt gehaald. Dit doen wij dan voor hen via ons netwerk in Kenia. Ook hebben we recentelijk clean-up acties georganiseerd, zo ook met Techsharks. Over twee maanden gaan we terug naar Kenia om daar verder te werken aan het verwerken van het opgehaalde afval en het maken van plastic korrels. Ik vind het geweldig om te zien dat we niet alleen organisaties helpen met social selling, maar ook actieve clean-up acties uitvoeren.’

KUNNEN JULLIE WAT MEER VERTELLEN OVER DE CLEAN-UP ACTIES?

Christian: ‘Zeker! We hebben recentelijk een clean-up actie in Zandvoort gedaan. We willen dit concept uitbreiden naar andere locaties en klanten betrekken bij de clean-up acties. Het idee is om in verschillende etappes van noord naar zuid te gaan, waarbij we telkens klanten uit die regio uitnodigen om deel te nemen. We willen sprekers uitnodigen en na afloop samen eten in een strandtent of restaurant. Het gaat niet alleen om de gebruikelijke zakelijke gesprekken, maar ook om het samen bouwen aan iets moois en persoonlijke gesprekken voeren. We merken dat dit soort activiteiten leiden tot diepere relaties met onze klanten. Klanten reageren zelfs proactief met de vraag of ze ook niet een keer met ons het strand op kunnen. Hoe mooi is dat? Zo zorgen we samen toch voor minder plastic op het strand!’

Wat begon als sessies over social selling groeide uit tot een partnership dat niet alleen zakelijk succes bevordert, maar ook bijdraagt aan het opruimen van plasticafval in de oceanen. We gingen in gesprek met Techsharks commercieel directeur Christian van Vessem en Toni van Dam, managing partner bij The Social Selling Company en initiatiefnemer van Kings of the Ocean over hoe zij de krachten bundelen om de wereld een beetje beter te maken.

Scroll naar beneden

WIE IS CHRISTIAN VAN VESSEM?

Christian is commercieel directeur procesindustrie bij Techsharks. Waarbij hij verantwoordelijk is voor het commercieel beleid en strategie van Techsharks Procesindustrie (food, pharma, chemie en productie). Waarbij hij een sterke focus heeft op sales- en relatiemanagement.

WIE IS TONI VAN DAM?

Toni woont in Haarlem en hij is managing partner van The Social Selling Company. Hij is gefascineerd door social selling en heeft in het verleden veel organisaties geholpen met trainingen en begeleiding over hoe ze social selling effectief kunnen inzetten. Zo'n zes jaar geleden besloot hij dat het anders moest en richtte The Social Selling Company op. Waarmee zij digitale, succesvolle social selling-routines implementeren in hele organisaties.

Toni van Dam

Christian van Vessem

HOE IS DE SAMENWERKING TUSSEN TECHSHARKS EN THE SOCIAL SELLING COMPANY ONTSTAAN?

Christian: ‘We hebben elkaar in februari 2022 leren kennen op Nyenrode. Ik volgde daar een executive sales-programma en Toni was daar als gastdocent om te spreken over social selling. Ik was meteen geïntrigeerd en besefte dat ik persoonlijk, en wij als organisatie, nog veel stappen konden zetten op het gebied van social selling. Ik vroeg Toni of hij sessies kon organiseren voor onze medewerkers. Na de zomer hebben we die sessies georganiseerd, waarbij Toni onze profielen analyseerde en advies gaf om ze te verbeteren. Dit heeft ervoor gezorgd dat een groot deel van onze medewerkers actief bezig is met het genereren van persoonlijke content. Daar zijn we heel blij mee. We zien dat deze aanpak veel waarde toevoegt aan onze organisatie. Tijdens de evaluatie van de sessies deelde Toni het spel ‘Shark Attack: The Game’. Wij vonden dit zo’n leuk initiatief dat wij dit als kerstgeschenk aan onze sharks hebben gegeven. Zo is de samenwerking ontstaan. We hebben gezamenlijk de clean-up acties georganiseerd waarmee we de wereld samen een beetje beter maken.’

CHRISTIAN VAN
VESSEM

Vanuit de gedachte dat Human "Tech" Capital dagelijks het verschil maakt binnen proces technische bedrijven ga ik graag in gesprek met (potentiële) opdrachtgevers. Ieder bedrijf heeft een eigen verhaal, en vraagt om een maatwerkoplossing voor de uitdagingen die men heeft. Graag een keer samen sparren?

TONI, IK BEGRIJP DAT JE DAARNAAST OOK BEZIG BENT MET EEN INITIATIEF GENAAMD ‘KINGS OF THE OCEAN’. KUN JE DAAR WAT MEER OVER VERTELLEN?

Toni: ‘Zeker. Naast mijn werkzaamheden met The Social Selling Company, ben ik ook een fervent duiker. Elk jaar als ik op vakantie ging, zag ik onderwater steeds meer plasticafval. Dat irriteerde me enorm en ik wilde daar iets aan doen. Samen met Jorrit Vlas heb ik Kings of the Ocean opgericht. We begonnen met een spel genaamd ‘Shark Attack the Game’, een kaartspel dat spelers bewust maakt van het probleem en tegelijkertijd plasticafval uit de oceaan haalt. Bij elk verkocht spel halen we een halve kilo plasticafval uit de oceaan in Kenia. Het spel is ontworpen door een getalenteerde tekenaar en we zijn er trots op hoe het eruitziet. Mensen kunnen het spel bestellen via onze website en op die manier bijdragen aan het opruimen van plasticafval.’

‘Het spel werd een succes en we merkten dat het bewustzijn over het plasticprobleem groeide door het spel te spelen. We zijn nu bezig met het uitbreiden van Kings of the Ocean buiten het spel om. We starten samenwerkingen met organisaties in Nederland en Europa, zodat zij kunnen aangeven dat er voor elk product dat zij verkopen een kilo plastic uit de oceaan wordt gehaald. Dit doen wij dan voor hen via ons netwerk in Kenia. Ook hebben we recentelijk clean-up acties georganiseerd, zo ook met Techsharks. Over twee maanden gaan we terug naar Kenia om daar verder te werken aan het verwerken van het opgehaalde afval en het maken van plastic korrels. Ik vind het geweldig om te zien dat we niet alleen organisaties helpen met social selling, maar ook actieve clean-up acties uitvoeren.’

KUNNEN JULLIE WAT MEER VERTELLEN OVER DE CLEAN-UP ACTIES?

Christian: ‘Zeker! We hebben recentelijk een clean-up actie in Zandvoort gedaan. We willen dit concept uitbreiden naar andere locaties en klanten betrekken bij de clean-up acties. Het idee is om in verschillende etappes van noord naar zuid te gaan, waarbij we telkens klanten uit die regio uitnodigen om deel te nemen. We willen sprekers uitnodigen en na afloop samen eten in een strandtent of restaurant. Het gaat niet alleen om de gebruikelijke zakelijke gesprekken, maar ook om het samen bouwen aan iets moois en persoonlijke gesprekken voeren. We merken dat dit soort activiteiten leiden tot diepere relaties met onze klanten. Klanten reageren zelfs proactief met de vraag of ze ook niet een keer met ons het strand op kunnen. Hoe mooi is dat? Zo zorgen we samen toch voor minder plastic op het strand!’

Wat begon als sessies over social selling groeide uit tot een partnership dat niet alleen zakelijk succes bevordert, maar ook bijdraagt aan het opruimen van plasticafval in de oceanen. We gingen in gesprek met Techsharks commercieel directeur Christian van Vessem en Toni van Dam, managing partner bij The Social Selling Company en initiatiefnemer van Kings of the Ocean over hoe zij de krachten bundelen om de wereld een beetje beter te maken.

Doordat Techsharks 350 spellen kocht voor hun sharks werd er 175 kilo in Kenia aan plastic afval opgeruimd. Samen met de laatste opruimactie stond het totaal op 191,5 kilo.

PARTNERS IN CHANGE: TECHSHARKS EN KINGS
OF THE OCEAN STRIJDEN SAMEN TEGEN PLASTICVERVUILING

Volledig scherm