In Rotterdam ligt ‘de blender’, de geheel nieuwe fabriek van innocent drinks. De producent van gezonde drankjes heeft sinds haar ontstaan in 1999 nog nooit eerder een eigen fabriek gehad. Met een totale productiecapaciteit tot 300 miljoen liter op jaarbasis voor heel Europa, is deze ultramoderne fabriek een indrukwekkende mijlpaal voor innocent. Bij het opzetten van een fabriek komt ook een personele uitdaging kijken. Techsharks heeft bij het bouwen van het team innocent geholpen met de inzet van operators. Deze sharks werken nu al enige tijd bij innocent.
HOE INNOCENT DRINKS IN HUN GLOEDNIEUWE FABRIEK ‘DE BLENDER’ ZICH INZET VOOR EEN POSITIEVE IMPACT OP DE WERELD ÉN OP ‘HUN’ MENSEN
A factory for people and
planet
LEES OOK DE ANDERE VERHALEN VAN DE FOOD SECTOR
DE VRAAG ACHTER DE VRAAG
Amber prijst de effort van Techsharks als het gaat om het opbouwen van de relatie. ‘We bouwen relaties en samenwerkingen graag voor langere termijn. De reden dat wij Techsharks hebben ingeschakeld is omdat ik iets meer ruimte nodig had in mijn werving toen ik heel veel operators aan het werven was. Mijn contactpersonen hebben heel goed geluisterd en begrepen goed wat wij zochten. We zijn heel veel met elkaar in gesprek geweest, wat zoeken we nu echt? De vraag achter de vraag en dat hebben ze goed gedaan.’
Met de blender als sprankelend bewijs van hun inzet voor duurzaamheid en mensen, blijft innocent drinks vooruitstrevend in haar missie om een positieve impact te hebben op de wereld en tegelijkertijd heerlijke en gezonde drankjes te creëren die het leven een stukje vrolijker maken
VAN EEN LEEG GRASVELD NAAR EEN BLOEIENDE FABRIEK
Het succes van de blender en het bouwen van een hecht team zijn voor innocent drinks een reden tot trots. Amber vat het samen: ‘Het is geweldig om te zien hoe we van een leeg grasveld naar een bloeiende fabriek met meer dan 230 gepassioneerde medewerkers zijn gegroeid. Onze samenwerking met Techsharks heeft een mooie bijdrage gehad bij het vinden van de juiste talenten en het opbouwen van dit bijzondere team.’
WAARDEN ALS FUNDERING
‘Onze waarden, zoals Natuurlijk, Ondernemerschap, Verantwoordelijkheid, Groothartig en Commercieel, zijn niet alleen woorden op papier, maar worden dagelijks in onze operatie geïntegreerd.’ In de blender draait alles om deze waarden en Amber legt uit hoe belangrijk het is dat medewerkers zichzelf kunnen zijn, vandaar ook de waarde ‘Natuurlijk’. ‘We hechten veel waarde aan inclusiviteit en diversiteit, zo hebben we hier een speciale training voor tijdens de onboarding van nieuwe medewerkers om gelijk het belang hiervan te benadrukken’, aldus Amber. Verantwoordelijkheid is ook een cruciale waarde bij innocent drinks. ‘We vertrouwen erop dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt om het beste van zichzelf te geven in de blender. De bedrijfscultuur is open en stimuleert medewerkers om hun eigen inbreng te hebben en verantwoordelijkheid te nemen voor hun acties. Een andere kernwaarde die centraal staat bij innocent drinks is ‘groothartig zijn’. Dit uit zich bijvoorbeeld in deelname aan vrijwilligersdagen en collegiale ondersteuning.’ Het is duidelijk dat de waarden van innocent drinks de fundering vormen voor een dynamische en inclusieve werkomgeving, waar medewerkers zich gewaardeerd en aangemoedigd voelen om hun beste zelf te zijn en bij te dragen aan het succes van het bedrijf.
B CORP-GECERTIFICEERD
Met trots presenteert innocent drinks zichzelf als een B Corp-gecertificeerd bedrijf, dat betekent dat ze zich inzetten voor duurzaamheid en het welzijn van mens en planeet. Amber benadrukt dat deze waarden geen loze woorden zijn. ‘innocent is een bedrijf met een groot hart, waar de gezondheid en het welzijn van onze medewerkers centraal staan. We streven ernaar een fijne en gezonde werkplek te creëren waar mensen met een glimlach naar huis gaan. We hebben een fabriek gebouwd waarin mensen centraal staan. Een ‘factory for people, planet and business’, dat is de visie geweest. We hebben ook niet een aparte fabrieksingang en we eten allemaal samen in onze eigen food village. Zowel het personeel in de fabriek als op kantoor.’
GROTE WERVINGSUITDAGING
De bouw van de blender was een uitdagende maar gave tijd voor Amber en haar team. ‘Vanaf het allereerste moment in 2019, toen het contract voor deze locatie werd getekend, waren we ons bewust van de enorme wervingsuitdaging,’ zegt Amber, ‘maar hier wordt een uitdaging nooit als een probleem gezien; integendeel, het wordt altijd met open armen omarmd.’ Als je alles goed in kaart hebt, kun je gerichter en efficiënter werven voor snel succes geeft Amber aan. ‘Het was een unieke situatie, want de eerste operators werden aangenomen terwijl de fabriek nog in aanbouw was. Ze werkten vanuit huis met een laptop en dat in covid tijd. Zo begonnen we niet alleen met het bouwen van de blender, maar ook met het vormen van het team en het bedrijf zelf. Een bijzondere ervaring, maar ook een uitdaging die we met succes hebben aangepakt. Door vroeg te starten met het recruitmentproces hebben we voldoende tijd gehad om alles in goede banen te leiden.
VERTALEN VAN DE VISIE
Amber is vanuit het People Team verantwoordelijk voor alle recruitment gerelateerde zaken. ‘We hebben een hoofdkantoor in Londen, genaamd fruit towers, waar alles wordt bedacht en gemaakt, van sapjes tot recepten en marketingstrategieën’, legt Amber uit. ‘Mijn rol focust zich op de supply chain organisatie en ik help de juiste mensen te vinden voor de plannen. Ik begeleid het recruitmentproces van A tot Z, werk nauw samen met managers en zorg ervoor dat onze waarden en cultuur altijd centraal staan in het selecteren van de juiste kandidaten.’
DUURZAAMHEID ALS INTEGRAAL ONDERDEEL
Terwijl ze door de gangen liep, passeerde ze zwaaiende collega's en koelkasten vol met kleurrijke smoothies. ‘Een van de dingen die ons bijzonder maakt, is dat we al onze medewerkers voorzien van onze heerlijke producten. De koelkasten zijn altijd gevuld, en ze kunnen op elk moment van de dag een smoothie pakken’, legde Amber uit. Het duurzame aspect van de blender was overal duidelijk zichtbaar. Grote ramen lieten natuurlijk licht binnenstromen en toonden de zee buiten, dat mooi in contrast stond met de moderne machines en productielijnen binnenin. ‘We zijn er trots op dat we een CO2-neutrale fabriek hebben gebouwd’, vertelde Amber terwijl ze naar buiten wees. ‘Duurzaamheid is een integraal onderdeel van wie we zijn als bedrijf.’ Als B Corp-bedrijf heeft innocent duurzaamheid hoog in het vaandel staan. ‘We hebben de fabriek CO2-neutraal gebouwd en gebruiken duurzame en gezonde voedselbronnen, wat uniek is in de zware industriële omgeving waarin we ons bevinden’, merkt Amber op.
Het gesprek begon als een gepland interview in een Teams-vergadering, maar al snel bleek het veel meer te zijn dan dat. Wat begon als een vraag- en antwoordsessie met Amber van Marissing, de talentpartner van innocent drinks' gloednieuwe fabriek de blender, veranderde al snel in een spontane virtuele tour door het prachtige pand. Dit typeerde ook direct de visie van innocent. Het was duidelijk dat Amber niet alleen gepassioneerd was over haar rol in het bedrijf, maar ook enorm trots was op de fabriek zelf en het hechte team dat er werkt. ‘Welkom bij de blender!’ glimlachte Amber terwijl ze mij via haar laptop rondleidde en de enthousiaste werknemers begroette die druk aan het werk waren. ‘Ik kan het je vertellen, maar ik kan het je beter even laten zien!’
Amber van Marissing
Talent Partner at innocent drinks
a certified B Corp
A factory
for people
and
planet
DE VRAAG ACHTER DE VRAAG
Amber prijst de effort van Techsharks als het gaat om het opbouwen van de relatie. ‘We bouwen relaties en samenwerkingen graag voor langere termijn. De reden dat wij Techsharks hebben ingeschakeld is omdat ik iets meer ruimte nodig had in mijn werving toen ik heel veel operators aan het werven was. Mijn contactpersonen hebben heel goed geluisterd en begrepen goed wat wij zochten. We zijn heel veel met elkaar in gesprek geweest, wat zoeken we nu echt? De vraag achter de vraag en dat hebben ze goed gedaan.’
Met de blender als sprankelend bewijs van hun inzet voor duurzaamheid en mensen, blijft innocent drinks vooruitstrevend in haar missie om een positieve impact te hebben op de wereld en tegelijkertijd heerlijke en gezonde drankjes te creëren die het leven een stukje vrolijker maken
VAN EEN LEEG GRASVELD NAAR EEN BLOEIENDE FABRIEK
Het succes van de blender en het bouwen van een hecht team zijn voor innocent drinks een reden tot trots. Amber vat het samen: ‘Het is geweldig om te zien hoe we van een leeg grasveld naar een bloeiende fabriek met meer dan 230 gepassioneerde medewerkers zijn gegroeid. Onze samenwerking met Techsharks heeft een mooie bijdrage gehad bij het vinden van de juiste talenten en het opbouwen van dit bijzondere team.’
WAARDEN ALS FUNDERING
‘Onze waarden, zoals Natuurlijk, Ondernemerschap, Verantwoordelijkheid, Groothartig en Commercieel, zijn niet alleen woorden op papier, maar worden dagelijks in onze operatie geïntegreerd.’ In de blender draait alles om deze waarden en Amber legt uit hoe belangrijk het is dat medewerkers zichzelf kunnen zijn, vandaar ook de waarde ‘Natuurlijk’. ‘We hechten veel waarde aan inclusiviteit en diversiteit, zo hebben we hier een speciale training voor tijdens de onboarding van nieuwe medewerkers om gelijk het belang hiervan te benadrukken’, aldus Amber. Verantwoordelijkheid is ook een cruciale waarde bij innocent drinks. ‘We vertrouwen erop dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt om het beste van zichzelf te geven in de blender. De bedrijfscultuur is open en stimuleert medewerkers om hun eigen inbreng te hebben en verantwoordelijkheid te nemen voor hun acties. Een andere kernwaarde die centraal staat bij innocent drinks is ‘groothartig zijn’. Dit uit zich bijvoorbeeld in deelname aan vrijwilligersdagen en collegiale ondersteuning.’ Het is duidelijk dat de waarden van innocent drinks de fundering vormen voor een dynamische en inclusieve werkomgeving, waar medewerkers zich gewaardeerd en aangemoedigd voelen om hun beste zelf te zijn en bij te dragen aan het succes van het bedrijf.
LEES OOK DE ANDERE VERHALEN VAN DE FOOD SECTOR
B CORP-GECERTIFICEERD
Met trots presenteert innocent drinks zichzelf als een B Corp-gecertificeerd bedrijf, dat betekent dat ze zich inzetten voor duurzaamheid en het welzijn van mens en planeet. Amber benadrukt dat deze waarden geen loze woorden zijn. ‘innocent is een bedrijf met een groot hart, waar de gezondheid en het welzijn van onze medewerkers centraal staan. We streven ernaar een fijne en gezonde werkplek te creëren waar mensen met een glimlach naar huis gaan. We hebben een fabriek gebouwd waarin mensen centraal staan. Een ‘factory for people, planet and business’, dat is de visie geweest. We hebben ook niet een aparte fabrieksingang en we eten allemaal samen in onze eigen food village. Zowel het personeel in de fabriek als op kantoor.’
GROTE WERVINGSUITDAGING
De bouw van de blender was een uitdagende maar gave tijd voor Amber en haar team. ‘Vanaf het allereerste moment in 2019, toen het contract voor deze locatie werd getekend, waren we ons bewust van de enorme wervingsuitdaging,’ zegt Amber, ‘maar hier wordt een uitdaging nooit als een probleem gezien; integendeel, het wordt altijd met open armen omarmd.’ Als je alles goed in kaart hebt, kun je gerichter en efficiënter werven voor snel succes geeft Amber aan. ‘Het was een unieke situatie, want de eerste operators werden aangenomen terwijl de fabriek nog in aanbouw was. Ze werkten vanuit huis met een laptop en dat in covid tijd. Zo begonnen we niet alleen met het bouwen van de blender, maar ook met het vormen van het team en het bedrijf zelf. Een bijzondere ervaring, maar ook een uitdaging die we met succes hebben aangepakt. Door vroeg te starten met het recruitmentproces hebben we voldoende tijd gehad om alles in goede banen te leiden.
DUURZAAMHEID ALS INTEGRAAL ONDERDEEL
Terwijl ze door de gangen liep, passeerde ze zwaaiende collega's en koelkasten vol met kleurrijke smoothies. ‘Een van de dingen die ons bijzonder maakt, is dat we al onze medewerkers voorzien van onze heerlijke producten. De koelkasten zijn altijd gevuld, en ze kunnen op elk moment van de dag een smoothie pakken’, legde Amber uit. Het duurzame aspect van de blender was overal duidelijk zichtbaar. Grote ramen lieten natuurlijk licht binnenstromen en toonden de zee buiten, dat mooi in contrast stond met de moderne machines en productielijnen binnenin. ‘We zijn er trots op dat we een CO2-neutrale fabriek hebben gebouwd’, vertelde Amber terwijl ze naar buiten wees. ‘Duurzaamheid is een integraal onderdeel van wie we zijn als bedrijf.’ Als B Corp-bedrijf heeft innocent duurzaamheid hoog in het vaandel staan. ‘We hebben de fabriek CO2-neutraal gebouwd en gebruiken duurzame en gezonde voedselbronnen, wat uniek is in de zware industriële omgeving waarin we ons bevinden’, merkt Amber op.
VERTALEN VAN DE VISIE
Amber is vanuit het People Team verantwoordelijk voor alle recruitment gerelateerde zaken. ‘We hebben een hoofdkantoor in Londen, genaamd fruit towers, waar alles wordt bedacht en gemaakt, van sapjes tot recepten en marketingstrategieën’, legt Amber uit. ‘Mijn rol focust zich op de supply chain organisatie en ik help de juiste mensen te vinden voor de plannen. Ik begeleid het recruitmentproces van A tot Z, werk nauw samen met managers en zorg ervoor dat onze waarden en cultuur altijd centraal staan in het selecteren van de juiste kandidaten.’
Het gesprek begon als een gepland interview in een Teams-vergadering, maar al snel bleek het veel meer te zijn dan dat. Wat begon als een vraag- en antwoordsessie met Amber van Marissing, de talentpartner van innocent drinks' gloednieuwe fabriek de blender, veranderde al snel in een spontane virtuele tour door het prachtige pand. Dit typeerde ook direct de visie van innocent. Het was duidelijk dat Amber niet alleen gepassioneerd was over haar rol in het bedrijf, maar ook enorm trots was op de fabriek zelf en het hechte team dat er werkt. ‘Welkom bij de blender!’ glimlachte Amber terwijl ze mij via haar laptop rondleidde en de enthousiaste werknemers begroette die druk aan het werk waren. ‘Ik kan het je vertellen, maar ik kan het je beter even laten zien!’
In Rotterdam ligt ‘de blender’, de geheel nieuwe fabriek van innocent drinks. De producent van gezonde drankjes heeft sinds haar ontstaan in 1999 nog nooit eerder een eigen fabriek gehad. Met een totale productiecapaciteit tot 300 miljoen liter op jaarbasis voor heel Europa, is deze ultramoderne fabriek een indrukwekkende mijlpaal voor innocent. Bij het opzetten van een fabriek komt ook een personele uitdaging kijken. Techsharks heeft bij het bouwen van het team innocent geholpen met de inzet van operators. Deze sharks werken nu al enige tijd bij innocent.
Amber van Marissing
Talent Partner at innocent drinks
a certified B Corp