Scroll naar beneden

De plasticcrisis vormt een van de grootste uitdagingen voor de komende jaren en het creëren van bewustzijn, vooral op plaatsen waar dit nog nauwelijks aanwezig is zoals in sommige kwetsbare landen, is essentieel.”

Een samenwerking met een partner zien wij dan ook echt
als een samenwerking, waar we allebei iets aan hebben.”

CHRISTIAN VAN
VESSEM

Vanuit de gedachte dat Human "Tech" Capital dagelijks het verschil maakt binnen proces technische bedrijven ga ik graag in gesprek met (potentiële) opdrachtgevers. Ieder bedrijf heeft een eigen verhaal, en vraagt om een maatwerkoplossing voor de uitdagingen die men heeft. Graag een keer samen sparren?

SAMEN ZORGEN
VOOR MINDER PLASTIC
IN DE OCEANEN

 

BEWUSTZIJN CREËREN

Techsharks heeft zich volgens beide heren bewezen als een waardevolle partner die bijdraagt aan de zichtbaarheid en bewustwording. Toni: ‘De ‘sharks’ van Techsharks delen onze zorg voor de bescherming van haaien en hun leefgebied. We blijven samen naar manieren zoeken om onze impact te vergroten.’ Jorrit voegt hieraan toe: ‘Dit is cruciaal, omdat bedrijven die niet direct de mogelijkheid hebben om plastic in hun eigen productieketen te verminderen, toch een significante bijdrage kunnen leveren door met ons samen te werken. De plasticcrisis vormt een van de grootste uitdagingen voor de komende jaren en het creëren van bewustzijn, vooral op plaatsen waar dit nog nauwelijks aanwezig is zoals in sommige kwetsbare landen, is essentieel.’

PASSENDE OPLOSSING

Voor elke partner bedenken ze een passende oplossing. ‘Neem bijvoorbeeld de pizza’s van Donna Italia. Momenteel zijn deze pizza's verpakt in plastic, wat helaas nog niet vervangen kan worden, hoewel het bedrijf dit wel graag zou willen. Om toch te zorgen dat hun leveringen zo duurzaam mogelijk zijn, compenseren wij voor hen de hoeveelheid plastic in hun supply chain. Elke maand leveren ze duizenden pizza’s, en wij compenseren het plastic om de pizza's door dit op te ruimen in Kenia, in gebieden waar het niet thuishoort. Op deze manier verwijderen wij actief plastic uit de natuur, vooral uit kwetsbare gebieden nabij de kustlijn’, vertelt Jorrit.

PLASTICVRIJE OCEANEN

‘Over tien jaar hopen we een miljoen kilo plastic opgeruimd te hebben en op verschillende plekken wereldwijd een verschil gemaakt te hebben’, zegt Toni. Jorrit droomt van een toekomst waarin technologie ons in staat stelt om plastic volledig uit de oceanen te verwijderen, zonder menselijke tussenkomst. ‘Het zou pas echt geweldig zijn als Kings of the Ocean uitgroeit tot een wereldwijde beweging die overal actief bijdraagt aan een schonere en duurzamere wereld.’

SAMENWERKINGSPROGRAMMA’S

De focus in de samenwerking met partners verschuift van het verkopen van spellen naar het integreren van corporate social responsibility in bedrijfsactiviteiten. ‘We verkopen kilo's plastic die onafhankelijk zijn van de spelverkoop, wat marketingvoordelen biedt voor de betrokken organisaties’, legt Toni uit. In Kenia, waar ze ook actief zijn dankzij bestaande connecties en de inspanningen van hun partners, hebben ze hun activiteiten al kunnen verdubbelen. Toni: ‘Een cruciale rol in Kenia is weggelegd voor Rosie, onze projectleider daar. Zij werkt direct met de lokale verzamelaars en is betrokken bij het opzetten van het recyclingproces.’ 

Jorrit voegt hieraan toe: ‘We zijn van plan om onze impact op de lokale gemeenschap in Kenia verder te vergroten. Een recent initiatief van Rosie was bijvoorbeeld het sponsoren van het lokale voetbalteam met shirts van Kings of the Ocean, wat zeer enthousiast ontvangen werd. Ons doel is om het team daar te verdubbelen en onze activiteiten uit te breiden naar het opruimen van plastic in de rivieren en oceanen. Hiervoor is grondig onderzoek nodig en intensieve samenwerking met huidige en nieuwe partners. We geloven dat we samen met onze partners de ambitieuze doelstelling om een miljoen kilo plastic op te ruimen, kunnen realiseren. Een samenwerking met een partner zien wij dan ook echt als een samenwerking, waar we allebei iets aan hebben.’

BEACH CLEAN UP

Vorig jaar heeft het team van Techsharks geholpen om het strand van Zandvoort op te ruimen, waarbij vele kilo's plastic werden verzameld. Ook dit jaar zetten we deze traditie voort met de Beach Clean Up op 6 juni in Zandvoort, samen met klanten.

Co-founder

Toni Van Dam

Co-founder

Jorrit Vlas

PLASTIC IN DE OCEANEN

Toni is fervent duiker en heeft een passie voor haaien al sinds zijn jeugd. Samen met Jorrit, eveneens liefhebber van watersport en de oceanen, hebben ze hun krachten gebundeld. Jorrit vertelt: ‘Tijdens het golfsurfen in Bali, Indonesië, en Spanje werd ik geconfronteerd met toenemend plastic afval. Ik erger me enorm aan afval, of het nu langs de weg ligt of in stedelijke gebieden zoals Amsterdam, waar ik gewoond heb.’ Aanvankelijk ontwikkelden ze het spel ‘Shark Attack the Game’. Dit leidde uiteindelijk tot hun ambitieuze project Kings of the Ocean, waarmee ze maandelijks al zo'n vijfhonderd kilo plastic opruimen. ‘Ons doel is om de komende tien jaar een miljoen kilo op te ruimen, een doel dat haalbaar lijkt met de huidige en toekomstige partners’, zegt Toni.

Voor wie ze niet kent: Toni van Dam en Jorrit Vlas zijn naast digital sales experts bij Ai saleslabs, ook de drijvende krachten achter Kings of the Ocean. Net als vele organisaties, waaronder Techsharks, streven zij naar oplossingen voor de wereldwijde crisis van plastic afval. Kings of the Ocean biedt bedrijven een unieke gelegenheid om samen te werken en een betekenisvolle impact te realiseren. We spraken met Toni en Jorrit over hun visie om de wereld te verbeteren.

PLASTICVRIJE OCEANEN

‘Over tien jaar hopen we een miljoen kilo plastic opgeruimd te hebben en op verschillende plekken wereldwijd een verschil gemaakt te hebben’, zegt Toni. Jorrit droomt van een toekomst waarin technologie ons in staat stelt om plastic volledig uit de oceanen te verwijderen, zonder menselijke tussenkomst. ‘Het zou pas echt geweldig zijn als Kings of the Ocean uitgroeit tot een wereldwijde beweging die overal actief bijdraagt aan een schonere en duurzamere wereld.’

De plasticcrisis vormt een van de grootste uitdagingen voor de komende jaren en het creëren van bewustzijn, vooral op plaatsen waar dit nog nauwelijks aanwezig is zoals in sommige kwetsbare landen, is essentieel.”

BEWUSTZIJN CREËREN

Techsharks heeft zich volgens beide heren bewezen als een waardevolle partner die bijdraagt aan de zichtbaarheid en bewustwording. Toni: ‘De ‘sharks’ van Techsharks delen onze zorg voor de bescherming van haaien en hun leefgebied. We blijven samen naar manieren zoeken om onze impact te vergroten.’ Jorrit voegt hieraan toe: ‘Dit is cruciaal, omdat bedrijven die niet direct de mogelijkheid hebben om plastic in hun eigen productieketen te verminderen, toch een significante bijdrage kunnen leveren door met ons samen te werken. De plasticcrisis vormt een van de grootste uitdagingen voor de komende jaren en het creëren van bewustzijn, vooral op plaatsen waar dit nog nauwelijks aanwezig is zoals in sommige kwetsbare landen, is essentieel.’

PASSENDE OPLOSSING

Voor elke partner bedenken ze een passende oplossing. ‘Neem bijvoorbeeld de pizza’s van Donna Italia. Momenteel zijn deze pizza's verpakt in plastic, wat helaas nog niet vervangen kan worden, hoewel het bedrijf dit wel graag zou willen. Om toch te zorgen dat hun leveringen zo duurzaam mogelijk zijn, compenseren wij voor hen de hoeveelheid plastic in hun supply chain. Elke maand leveren ze duizenden pizza’s, en wij compenseren het plastic om de pizza's door dit op te ruimen in Kenia, in gebieden waar het niet thuishoort. Op deze manier verwijderen wij actief plastic uit de natuur, vooral uit kwetsbare gebieden nabij de kustlijn’, vertelt Jorrit.

Jorrit Vlas

Co-founder

Co-founder

Toni Van Dam

CHRISTIAN VAN
VESSEM

Vanuit de gedachte dat Human "Tech" Capital dagelijks het verschil maakt binnen proces technische bedrijven ga ik graag in gesprek met (potentiële) opdrachtgevers. Ieder bedrijf heeft een eigen verhaal, en vraagt om een maatwerkoplossing voor de uitdagingen die men heeft. Graag een keer samen sparren?

SAMENWERKINGS-PROGRAMMA’S

De focus in de samenwerking met partners verschuift van het verkopen van spellen naar het integreren van corporate social responsibility in bedrijfsactiviteiten. ‘We verkopen kilo's plastic die onafhankelijk zijn van de spelverkoop, wat marketingvoordelen biedt voor de betrokken organisaties’, legt Toni uit. In Kenia, waar ze ook actief zijn dankzij bestaande connecties en de inspanningen van hun partners, hebben ze hun activiteiten al kunnen verdubbelen. Toni: ‘Een cruciale rol in Kenia is weggelegd voor Rosie, onze projectleider daar. Zij werkt direct met de lokale verzamelaars en is betrokken bij het opzetten van het recyclingproces.’ 

Jorrit voegt hieraan toe: ‘We zijn van plan om onze impact op de lokale gemeenschap in Kenia verder te vergroten. Een recent initiatief van Rosie was bijvoorbeeld het sponsoren van het lokale voetbalteam met shirts van Kings of the Ocean, wat zeer enthousiast ontvangen werd. Ons doel is om het team daar te verdubbelen en onze activiteiten uit te breiden naar het opruimen van plastic in de rivieren en oceanen. Hiervoor is grondig onderzoek nodig en intensieve samenwerking met huidige en nieuwe partners. We geloven dat we samen met onze partners de ambitieuze doelstelling om een miljoen kilo plastic op te ruimen, kunnen realiseren. Een samenwerking met een partner zien wij dan ook echt als een samenwerking, waar we allebei iets aan hebben.’

Een samenwerking met een partner zien wij dan ook echt als een samenwerking, waar we allebei iets aan hebben.”

PLASTIC IN DE OCEANEN

Toni is fervent duiker en heeft een passie voor haaien al sinds zijn jeugd. Samen met Jorrit, eveneens liefhebber van watersport en de oceanen, hebben ze hun krachten gebundeld. Jorrit vertelt: ‘Tijdens het golfsurfen in Bali, Indonesië, en Spanje werd ik geconfronteerd met toenemend plastic afval. Ik erger me enorm aan afval, of het nu langs de weg ligt of in stedelijke gebieden zoals Amsterdam, waar ik gewoond heb.’ Aanvankelijk ontwikkelden ze het spel ‘Shark Attack the Game’. Dit leidde uiteindelijk tot hun ambitieuze project Kings of the Ocean, waarmee ze maandelijks al zo'n vijfhonderd kilo plastic opruimen. ‘Ons doel is om de komende tien jaar een miljoen kilo op te ruimen, een doel dat haalbaar lijkt met de huidige en toekomstige partners’, zegt Toni.

Voor wie ze niet kent: Toni van Dam en Jorrit Vlas zijn naast digital sales experts bij Ai saleslabs, ook de drijvende krachten achter Kings of the Ocean. Net als vele organisaties, waaronder Techsharks, streven zij naar oplossingen voor de wereldwijde crisis van plastic afval. Kings of the Ocean biedt bedrijven een unieke gelegenheid om samen te werken en een betekenisvolle impact te realiseren. We spraken met Toni en Jorrit over hun visie om de wereld te verbeteren.

SAMEN ZORGEN
VOOR MINDER PLASTIC
IN DE OCEANEN

 

Volledig scherm